فواید تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها ) - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها )

به نام خدا

یک تسبیح و اینهمه فایده !

با تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) که آشنا هستید . همان ذکر معروفی که پیامبر اکرم ( صلّی الله علیه و آله ) به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) یاد داد .

انسان وقتی به ثوابهای این ذکر شریف نگاه می‌کند انگیزه‌اش برای گفتن آن زیاد می‌شود . برخی از ثوابهای این تسبیح ( بنا به آنچه در مفاتیح آمده ) :

از امام صادق ( علیه السلام ) نقل است که فرمود : ما به کودکانمان همانگونه که به نماز امر می‌کنیم به تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها) ا مر می‌کنیم ؛ پس ترک مکن آن را که هر که بر آن مداومت داشته باشد شقیّ و بدبخت نمی‌شود .

در روایت معتبر آمده : ذکر کثیری که خدا در قرآن به آن امر فرموده تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) است و هرکه بعد از نماز به آن مداومت نماید خدا را بسیار یاد کرده و به آیة « واذکروا الله ذکراً کثیراً ... » عمل نموده است .

از امام محمد باقر ( علیه السلام ) نقل است که فرمودند : هرکه تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) بگوید و بعد از آن استغفار نماید خدا او را بیامرزد و این ذکر بر زبان صد است و در میزان عمل هزار و شیطان را دور و خدا را خشنود می‌سازد .

از امام صادق ( علیه السلام ) نقل است که فرمود : هر که بعد از نماز ، تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها) بگوید پیش از آنکه پاها را از هیئت نماز بگرداند آمرزیده شده و بهشت بر او واجب گردد .

همچنین فرمودند : تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها) نزد من از هزار رکعت نماز مستحبی در روز ، بهتر است .

در روایتی معتبر از امام محمد باقر ( علیه السلام ) نقل است که فرمودند : خداوند به تسبیح و تمجیدی بهتر از تسبیح حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) عبادت نشده است و اگر چیزی از آن بهتر وجود داشت ، پیامبر اکرم ( صلّی الله علیه و آله ) آن را به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) عطا می‌فرمود .

پس بر ما و شما فرض که به این تسبیح و ذکر عظیم بهتر و بیشتر توجه کنیم . التماس دعا

( کل احادیث از کتاب باقیات الصّالحات مفاتیح الجنان از صفحه 80 به بعد ، برگرفته شده است )




تاریخ : چهارشنبه 91/5/25 | 2:50 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی