داوری جشنواره شعر پارسی بلاگ ( توضیحات ) - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داوری جشنواره شعر پارسی بلاگ ( توضیحات )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با سلام به همه‌ی عزیزان ، مخصوصاً آنانی که برای برپایی جشنواره ادبی « چند قدم تا بهار » همکاری فرمودند .

قبل از ورود به مرحله داوری آثار ، چند نکته‌ی ضروری قابل تذکر است :

1- پانزده اثر در این جشنواره شرکت داده خواهد شد

2- هم این عزیزان و هم عزیزان شاعر دیگر می‌توانند به عنوان داور اظهار نظر کنند .

3- برای اینکه « حق » آنگونه که باید در نظر گرفته شود ، لطفاً هر عزیزی که می خواهد شعرهای برگزیده خود را اعلان کند اول همه شعرها را کپی نماید و سپس با دقّت بخواند و طبق معیارهای داوری اعلان نظر کند

4- اگر بنا بر این بگذاریم که هر شاعر امتیاز اول را به شعر خودش می دهد ! پس همه شاعران یک امتیاز دارند که با صرف نظر کردن از این یک امتیاز به صورت مساوی از همه امتیاز کم می‌شود بنابر این لطفاً اشعار انتخابیتان غیر از شعر خودتان باشد .

5- از مهمترین معیارهای انتخاب یک اثر « نو آوری » و زبان زنده آن است . استفاده از آرایه های ادبی ، وزن و قافیه درست و بجا ارتباط با مخاطب و ...

6- مهلت نظر دادن تا 48 ساعت بعد از اطلاع رسانی خواهد بود . هیچ کس حق ندارد فردی را به خاطر انتخابش مذمّت کند .

7- به هر شعر عددی داده شده ( از 1 تا 15 ) هر داور می‌تواند بنا بر اولویت شعرهای اول تا چهارم خود را اعلان نماید امتیاز برای شعرهای اولویت اول 4 ، اولویت دوم 3 ؛ اولویت سوم 2 و اولویت چهارم 1 است ( مثلاً اگر شعری سه بار از طرف سه نفر انتخاب شد یکبار در اولویت اول و دو بار در اولویت دوم ، امتیاز نهایی آن 10 خواهد بود و الی آخر ) اگر اولویتها با زیر هم قرار دادن شماره شعرها باشد و یا نوشتن ( مثلاً ) اولویت اول : ... کار برای جمع بندی آسانتر خواهد شد .

8- عزیزان  داوری که برای جشنواره شعر نداده اند اگر اهل شعر و شاعری هستند و دارای وبلاگ می باشند ( با دادن اسم خود و نشانی وبلاگشان ) می توانند در داوری شرکت کنند ( که استقبال هم می کنیم )

لطفاً با ورود به قسمت  « صفحه اصلی » ( بالا سمت راست ) وارد پستهای شعر شاعران را کپی نموده و پس از دقت اولویّت اول تا چهارم خود را اعلان نمایید ( در قسمت نظرات و به صورت خصوصی )

ان شاء الله این حرکت مقدمه خوبی برای حرکاتی از این دست باشد

باقی بقایتان




تاریخ : پنج شنبه 91/12/24 | 11:19 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی