نتایج جشنواره شعر چند قدم تا بهار - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتایج جشنواره شعر چند قدم تا بهار

بسم الله الرّحمن الرّحیم
با سلام به همه

 

http://uld.parsiblog.com/Files/02f731a795cc111017eabbe05f14eaf4.jpg

در خصوص جشنواره شعر چند قدم تا بهار :
ضمن تشکر از همه عزیزانی که در ارسال شعر و شرکت در نظر دادن دست این حقیر را گرفتند . و عذر خواهی که نتایج ، قدری دیر اعلان شد . منتظر نظر دادن برخی از دوستان بودیم .

قبل از اینکه نتایج را ببینید این چند نکته را مورد توجه قرار دهید :

1- بقول حافظ : « دارم از زلف سیاهت گله چندان که مپرس ! » ... از عزیزان غیر شاعر انتظاری نبود امّا عزیزان شاعر می توانستند در این جشنواره پررنگ‌تر از این حضور داشته باشند و مخصوصاً در نظر دادن برای داوری ؛ برای برخی از این عزیزان دو تا سه بار پیام فرستاده شد و از آنان درخواست شد بیایند و نظرشان را درباره داوری اشعار ارسال کنند که ... نیامدند

2- ان شاء الله انتخابها درست بوده و امتیازها صحیح داده شده من فقط جمع بندی کردم . اگر فکر کردید که در تایپ و یا شمارش امتیازها اشتباهی شده قابل برگشت و اصلاح است . البته ما قرار نیست به کسی کاپ جام جهانی بدهیم ! اصلاً وسع ما نمی رسد . قرار بود محکی زده شوند شاعران پارسی بلاگ ؛ حالا چه امتحانی پس دادند قضاوتش با خود دوستان !

3- در داوری شعر ملاک نباید خوش آمد و یا نیامد باشد ؛ فرم مخصوصی برای داوری می دهند که من در یک پست موارد آن را ذکر کرده ام جهت یادآوری عرض می کنم که در داوری شعر باید این موارد مد نظر باشد : در شعر کلاسیک باید شعر حتماً وزن و قافیه داشته باشد ( شعر نو هم اگر نیمایی باشد باید وزن داشته باشد و بحرش هم مشخص باشد ) در محور افقی ( در یک بیت ) و در محور عمودی ( ربط بیتها با هم و ادامه دادن یک معنی در بیت های بعد از هر بیت ) باید ربط ها دنبال شوند .  از صنایع ادبی به درستی استفاده کرده باشد . از همه مهمتر زبان و نوآوری است . حرفی که یک شاعر می زند باید مضمونی جدید را بیان کند وگرنه در گذشته خیلی حرفها زده شده و اگر بخواهیم همان حرفها را بزنیم که قبلاً زده اند ! حداقل باید شکل گفتار تغییر کند و نگاه ما به اشیاء مال خودمان باشد و از جایی وام نگرفته باشیم .

4- یکی از فایده های این جشنواره محک زدن جرأت خودمان در ارائه شعر و نظر دادن بود . حداقل برای دوستان آمادگی لازم برای همکاری در مواردی از این دست در آینده ایجاد شده است . ( ان شاء الله )

5- کسانی که در رتبه های پائینتر قرار گرفتند نگران نباشند حداقل 5 نفر نظرشان را نداده اند ( یکی دو نفر از نظر دهندگان نیز از شاعران شرکت کننده نبودند ) چه بسا که اگر آنان نظر می دادند نتایج با این که الآن نوشته شده فرق می کرد . و این چیزی از ارزش شعرها کم نمی کند ( مخصوصاً در داوری شاید برخی اشتباه کرده باشند که دور از ذهن نیست )

6-دوستان توجه داشته باشند که در جدول اول امتیازی که عزیزان به ترتیب اولویت به شعرها دادند آمده مثلاً جناب آقای آساک اولویت اول را شعر شماره 14 و اولویت دوم را شعر شماره 4 و ... انتخاب کرده بودند و سایر دوستان هم به همین ترتیب . نظری که دوستان به صورت خصوصی برای این حقیر فرستادند و جواب آن را دریافت کردند پیش خودشان هست . به آرشیو نظراتشان مراجعه کنند .

7- هذا بضائتُنا ! ... دوستان کم و زیاد را می‌بخشند . اگر برای برگزاری جشنواره‌ای دیگر ( مثلاً شعر انتظار ) راه حلی دارند و یا حاضر به پیشقدم شدن هستند بفرمایند تا حرکتی بهتر صورت گیرد .

نتایج و انتخابها : ( نام شاعر و انتخابهایی که کرده )

http://s2.picofile.com/file/7723950428/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC_2.bmp

 

     http://s3.picofile.com/file/7723950321/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC_1.bmp

و آخرُ دَعَوانا ان الحمد لله ربّ العالمین

اللّهمّ صلّ علی محمدٍ و آل محمد و عجّل فرجهم




تاریخ : شنبه 92/1/24 | 6:25 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی