یک نکته عرفانی - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک نکته عرفانی

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

http://s2.picofile.com/file/7941871612/%D8%B9%D8%A8%D8%AF.jpg

 

سلامٌ علیکم

این دو نفر چه قدر با هم فرق دارند : یکی شهادت می‌دهد که : « اشهدُ ان لا اله الّا الله » و یکی در کنار شهادت زبانی قلباً هم کاملاً به این جمله معتقد است !

اعتقاد به این جمله به همین راحتی نیست . خیلی کار می برد تا قلب انسان بپذیرد که هیچ موثری در « وجود » وجود ندارد مگر الله .

برای کسب علم « توحید » باید تصفیه کرد و با دقت و گناه نکردن و تفکر و نذکر صحیح این معنا را بر باطن قلب خود نوشت

یکی از مواردی که « عبد » پس از باریافتن در حضرت « توحید » ، به آن خواهد رسید این نکته دقیق عرفانی است : ( لطفاً با دقت بخوانید  (

حتماً شنیده‌اید که در احادیث آمده : نمک غذایتان را هم از خدا بخواهید . ( گمانم خطاب به موسای پیامبر ( علی نبیّنا و آله و علیه السلام ) باشد ) برای ما چون انجام برخی کارها از برخی دشوارتر ( و یا آسانتر است ) با یک مقایسه در ناخودآگاه خود خدا را اینگونه فرض می‌کنیم ؛ مثلاً فکر می کنیم برای او خلقت یک مورچه راحت تر از خلقت یک کوه است ! امّا اینگونه نیست ! و او که از ابزار و حرکت و ... برای خلقت استفاده نمی کند ( بر عکس ما ) و در او تغییری ایجاد نمی‌شود برای او بین این دو فرقی نیست .

یکی از چیزهایی که برای ما زیاد پیش می‌آید « آرزو ـ و درخواست ان از خداست . برآوردن آرزو از نظر خدا ( بزرگ و کوچکش ) فرقی ندارد .دادن نمک برای غذا و دادن علم اولین و آخرین به یک مورچه برای او مساوی است !

 چون برای برآورنده آرزو ، برآوردن هیچ چیز سخت تر از چیز دیگر نیست

گفتن این مطالب و یادآوری آن باعث قوی تر شدن باورمان در این زمینه می شود و هنگام دعا کردن با دلی قرص همه چیز را از خدا می خواهیم

و برایمان هنگام خواستن هرحاجتی این نکته یقینی خواهد شد که اگر خدا خواست و مصلحت دید دادن هر چیزی از طرف او به ما امکان پذیر است .

یا حق

 

 




تاریخ : پنج شنبه 92/6/28 | 10:58 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی