نماز و ما ادراک ما نماز !! - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز و ما ادراک ما نماز !!

به نام خدا

در جواب کسی که می گفت « چیزی از خدا خواستم و نداد و من دیگر نماز نمی‌خوانم » نوشته شد :

وقتی به دنیا آمدی و میلیونها سال قبل از تولد تو زمین را برای تو آفرید ، وقتی تو نباشی چه فایده زمین !؟ ... یعنی آنگونه زمین را و تو را خلق کرد که گویی تمام این آسمانها و ستارگان و موجودات و ... را تنها به پاس قدوم تو خلق کرده و وقتی تو از دنیا رفتی هم ، بود و نبودش برای تو مساوی است ! ... همینکه به دنیا آمدی و سر تا پا ضعف بودی مادری به تو داد که تمام همّ و غمش را مصروف تو کرد ؛ نه برای شیر دادن به تو از تو مزدی خواست و نه برای دلشوره‌هایش برای تو ، از تو تقاضای حق و حساب کرد ؛ شست و رُفت و سابید و ... بالیدی !!

از نعمت چشم و گوش و دستگاه هاضمه و خون و رگ و پوست و استخوان و تفکر و ... می گذرم چون می خواهم خلاصه کنم چرا که نمی توان نعمتهایش را شمرد اگرچه شمارش گران به سختی بیفتند ! ... خلاطه تا بلوغ چیزی بر تو واجب نکرد و اگر بر طریق نارضایتیش  گامی نهادی ننوشته فرض نمود

وقتی به بلوغ و درک « عشق » رسیدی برای آنکه دچار شبهه‌ی هوس نشوی و ترمز داشته باشی که در دره های مهیب حیوانیت و شهوات سقوط نکنی بر تو نماز را واجب کرد . بلوغ یعنی درک لذت با یکی دیگر بودن ! و ان یکی دیگر آینه جمال او بود و تو آینه دیدی و « نور » ندیدی ... تو ماه را به تماشا نشستی و درک نکردی که خورشیدی دیگر است که به او می نگری و ماه را ماه کرده !!

گمانی کردی و  امر بر تو مشتبه شد و فکر کردی الآن که او را می پرستی به تو بدهکار است !! خوب بیندیش به آنچه می‌آید تا خوب درک کنی که چه خوب خدایی است او و چه بد بنده ای هستی تو ! :

1- نماز تشکر از نعمتهایی است که در گذشته به تو داده شده و تشکر از نعمتهای آینده را هنوز از تو نخواسته ( حداقل تا زمان بلوغت که اینهمه نعمت به تو داده را قدر بدان )

2- چگونه بی شکر گذشته طمع در آینده بسته ای !!؟

3- بفهم ! ... او والاتر از آن است که از خودش به خودش نفعی رسد پس چگونه از توی ضعیف ابن ضعیف به او سودی تواند رسید !!؟

4- این نماز شکسته بسته خودت را نماز ندان ... این خود گناهی دیگر است که او با تفضّلش کریمانه بر آن اسم نماز گذاشته و با اغماض آن را به درگاهش پذیرفته و در عین حال در پی نیکوتر ادا کردن ان باش که برای نماز خلق شده ای !

5- سودی که از نمازت ـ اگر ملاقات او باشد ـ می بری از هیچ چیز نمی بری ، چرا که عاشق بی خواب و خوراک شود از یاد معشوق نه انکه یاد معشوق کند درهوای خواب و خوراک و حور و قصور !! ... تو برای دیدار خلق شده ای پس در پی آن باش !!

 

 

برخی فکر می‌کنند چون نماز می خوانند باید چیز تازه ای به دستشان برسد

سالهای قبل از بلوغ که اینهمه نعمت داد و از ما تشکر نخواست می توانست باز نخواهد 




تاریخ : چهارشنبه 94/2/9 | 12:8 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی