پارسی وانه !! - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسی وانه !!

به نام خدا

با سلام خدمت همه کاربران پارسی بلاگ

http://s3.picofile.com/file/8213405850/%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

من به عنوان یکی از کاربران که بیش از 8 سال همراه پارسی بلاگ هستم با مقایسه اینجا با سایتهای اجتماعی دیگر به این نتیجه رسیده ام که اینجا از نظر پاکی و سلامت یک سر و گردن از محیطهای دیگر بالاتر است . پس از یک مدت فعالیت در این فضا احساس می‌کنی با اهالی اینجا هم خانواده هستی و گاهی از نبود یک کاربر احساس دلتنگی می‌کنی ( حتّی آنهایی که از نظر فکری و ... با تو هم عقیده نیستند و یا با آنها اصطحکاکهایی داشته ای ! )

در کنار ویژگیهایی که باید فضاهایی اینچنینی داشته باشند ( از جمله دادن پیام و خبر و ایجاد ارتباط و نقد و نظر و ... )  رقابتی بودن پارسی بلاگ ، آن را ویژه کرده است . اینکه گاهی مطلب و یا پیامی از شما برگزیده می‌شود ( و حتّی می بینی که سایتهای دیگر می‌آیند و آن مطلب را برای سایت خود برگزیده می کنند ) از شیرینی‌های حضور در این محیط است . و صد البته در رقابت « انتظار » بالا می رود ( که طبیعی است ) انتظار دیده شدن پیام ، انتظار « عدالت » ...  انتظار قضاوتی بدور از نگاه های صرفاً شخصی و ... .

قوانین هم که وحی مُنزَل نیستند ! ... برخی از قوانین با روح عدالت سازگاری ندارند که اگر به این ناسازگاری رسیدیم راه برای تغییر آن قانون بسته نیست . حداقل می توان پیشنهاداتی داد که در صورت صلاحدید، بررسی و پذیرفته شوند  

البته زحمات بی دریغ دبیران بزرگوار قابل تقدیر است و تا آنجا که من سراغ دارم همه متعهد و مقیّد و مسئولیت پذیر هستند ولی آنچه قابل مشاهده است ( با دیدن اتاق پیشنهادات ) توقع خاص ( زیاد ) کاربران است . عده‌ای هم هستند که بنا بر محفوظ به حیا بودن و یا ... پیام خودشان را که قابل برگزیده شدن می دانند را آنجا مطرح نمی کنند .

من پیشنهاد می‌کنم :

1- اگر مطلب و یا پیامی از تعداد خاصی بیشتر لایک خورد حتماً برگزیده شود ( حالا تعداد لایکها چند تا باشد نظر همه کاربران شرط باشد ) . چرا ؟ ... چون مگر ما مطالب را برگزیده نمی کنیم که مخاطبان بیشتری آن را ببینند و بخوانند ؟ ... خوب خود مخاطبان ( بسیاری ) آن را دیده و برای خودشان قابل استفاده معرفی کرده اند ! پس حتماً شایسته برگزیدن بوده !!

2- قانونی داریم که از هر کاربر در هر روز فقط یک پیام برگزیده شود ( که البته قانون خوبی است و باز البته گاهی اجرا نمی شود و دیده شده که چند تا پیام هم در یک روز از یک کاربر برگزیده شده ! ) امّا من پیشنهاد می کنم که از هر کاربر در هر « تاریخ » یک پیام برگزیده شود . توضیح : فرض کنید یک کاربر هر روز یک پیام قابل قبول می نویسد . یک روز پیام او دیده نمی شود آنوقت فردا او دو پیام قابل برگزیده شدن دارد در حالی که فردا ظرفیت اتخاب شدن برای او یک است !! ... دو کاربر که هر دوی آنها در یک هفته هفت پیام قابل برگزیده شدن نوشته اند یکیش هر هفتا از پیامهایش برگزیده می شود و یکی کمتر ! و این عدالت نیست . پس اگر دبیران محترم به تاریخ ارسال پیام نگاه کنند و ببینند که پیامی را ندیده اند و تاریخ ان قبلی است در یک روز می توانند آن پیام را هم برگزینند ! ( با امسال و پارسالش هم نگاه نکنند ! )

3- مانند خندوانه که رقابت استاند آپ کمدی برگزار می‌کند بین کاربران هم این مسابقه برگزار شود ( من اسمش را می‌گذارم پاریسی وانه ! ) و به نفر اول جوایزی اهداء گردد . توضیح : علاقمندان به شرکت در این مسابقه ثبت نام کنند . ( در مهلت خاص ) دبیران ( مسئولان برگزاری ) قرعه کشی کنند و آنها را دو به دو با هم رقیب قرار دهند . هر روز رقابت بین دو نفر باشد و کاربران به پیامهای آنها امتیاز دهند . مثلاً اگر امروز بین « الف » و « ب » رقابت است آنها به عنوان فید مسابقه، پیامی می‌نویسند ( با موضوع دلخواه ) و بقیه بعد از دیدن پیام آن دو ( در زمانی معین ) به آنها امتیاز می دهند ( مثلاً پیام یک نفر را لایک می کنند ) و اینگونه یک نفر از بین آن دو نفر انتخاب می‌شود و همینطور بین « ج » « د » ... درست مثل مسابقه خندوانه . اینطوری جنب و جوش در این فضا بیشتر می‌شود و کمی فعالیت در اینجا گرمتر خواهد شد .

نظرات دیگری هم دارم که فعلاً به همین اکتفا می کنم ( البته برادر عزیز جناب راوندی هم تلاشهایی کردند که نظرات کاربران را جمع کنند که تلاششان قابل تقدیر است )

نظرات عزیزان مخصوصاً دبیران محترم در زمینه آنچه نوشتم راه گشا خواهد بود . والسلام

 




تاریخ : سه شنبه 94/6/31 | 12:23 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی