دلیلی بر حقّانیت پیامبر - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلیلی بر حقّانیت پیامبر

 

به نام خدا

Image result for ?حقانیت پیامبر?‎

یک پدر و یا یک مادر می داند که چقدر سخت است دیدن سختی کشیدن جگر گوشه اش

فرزند آدم و نوه آدم برای آدم خیلی شیرین است

از حقّانیت دعوت پیامبر اسلام ( صلّی الله علیه و آله ) همین بس که به آموزه هایش در دین، هم خودش عمل می کرد ( به گونه ای که در سختی می افتاد ) و هم اهل بیتش ؛ در حالی که هیچ پدری نمی تواند سختی و گرسنگی دیدن دختر دردانه و نوه هایش را تحمل کند ... آنهم در زمانی که آنقدر عزیز باشد که وقتی وضومی گیرد اصحابش نگذارند آب وضویش به زمین برسد 0 (دسترس به تمام امکانات مادی داشته باشد )

چند تکه از تاریخ که حتماً شنیده و خوانده اید :

حتماً علت اصلی یاد دادن ذکر شریف تسبیحات حضرت زهرا ( سلامُ الله علیها ) توسط پیامبر (صلّی الله علیه و آله ) به ایشان را می‌دانید : وقتی زندگی بر حضرت زهرا ( سلامُ الله علیها ) سخت شد به توصیه حضرت علی ( علیه السلام ) پیش پدر گرامی خویش رفت و از ایشان درخواست خدمت‌کار کرد؛ پیامبر ( صلّی الله علیه و آله ) با یادآوری وضع سخت اهل مدینه فرمودند چیزی به تو می‌دهم که از یک خدمتکار بهتر باشد ... سپس ذکر خاصی که بعد به تسبیحات حضرت زهرا ( سلامُ الله علیها ) معروف شد را به ایشان هدیه داد ( با آن ثوابه و تأثیرات شگرف که بخشی از آن در ملحقات مفاتیح الجنان هست )

یا داستان بیماری حسنین ( علیهما السلام ) که امام علی و حضرت زهرا ( علیهما السلام ) برای بهبودیشان روزه نذر کردند و پس از بهبودی همگی سه روز روزه گرفتند . ( به تفسیر سوره انسان مراجعه شود )

و نمونه های دیگر که ذکرشان این نوشته کوتاه را طولانی می کند

اگر معاذ الله آنچه رسول خدا ( صلّی الله علیه و آله ) می فرمود دروغ بود و از خودش در آورده بود اینگونه به آن اعتقاد راسخ نمی‌داشت که در اثر آن جگر گوشه هایش عمری را در سختی و شدّت سپری کنند امام صادق ( علیه السلام ) در باره نماز خواندن حضرت زهرا ( سلامُ الله علیها ) فرمود : ماکان فی هذه الامة اعبد من فاطمة،کانت تقوم حتّى تورّمَ قدماه ... یعنی : در میان این امت،عبادت کسى از فاطمه علیها السلام بیشتر نبود،زیرا آن قدر روى پاهاى خود در مقام عبادت می ایستاد که پاهایش ورم می کرد (1)

فتبصّر

 پاورقی :

1- بحار الانوار، ج 43 ص 172 

 




تاریخ : جمعه 96/1/4 | 7:31 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی