شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو
اين کارکرد عقل است که در انتخاب هر چيز سبک سنگين کند تا مضرات آن مورد، بيشتر از مضرات نباشد.موضوعي که در ارتباط نامحرم اصلا به آن توجه نمي شود.همه دنبال يک ضرر ظاهري وملموس هستند در حالي که برخي ضررها پنهان اما عميق هستند.
زن مي تواند براي تماشاي مسابقاتي كه براي خانمها برگزار مي شود و آقاياني حضور ندارند برود . خودش هم ورزش كند ولي حضور او در جايي كه از بزرگيش كم مي شود جايز نيست
*خاطره*
*"ولي حضور او در جايي كه از بزرگيش كم مي شود" * ... تامل برانگيز و زيبا !!
سلام عليکم و رحمه الله. 1- از ديدگاه حقير مقايسه ي ورود بانوان به ورزشگاه با آيه ي حرمت شراب يک مثال مع الفارق است چرا که ما در قرآن آيه اي نداريم که بگويد ورود بانوان در ورزشگاه حرام يا مکروه و يا ... است
2-اگر قرار به نسبت دادن به قرآن است خانمي ميتواند با توجه به سوره ي احزاب آيه ي 35 و يا سوره ي نحل آيه ي 97 اين استناد را کند که خداوند زنان را با مردان برابر دانسته پس زنان نيز در همه ي جوانب با مردان برابري ميکنند و ميتوانند مانند مردان در ورزشگاه ها حضور يابند
3-بطور کلي ممکن است با ورود زنان به ورزشگاه يک نوع فرهنگ سازي شود براي کمتر به کار بردن الفاظ رکيک و از اين جهت حائز اهميت است همانطور که در ورزشگاه هاي خارجي به نسبت ورزشگاه هاي ايران از الفاظ غيرمتعارف کمتر استفاده ميشود . پس بايد همه ي جوانب را سنجيد سپس تصميم گيري کرد و يک طرفه به سوي قاضي شتافتن کار پسنديده اي نيست. والله اعلم
شما بهتر است نيمه ي پر ليوان را هم درنظر بگيريد ، الآن در اين همه فضايي که مرد و زن مختلط اند به ناموس مردم تعارض و جسارت شد ؟ اگر قرار باشد در همه جا زن و مرد را جدا کرد که ديگر واويلا ميشود
با اينحساب بايد پياده رو و خيابان و بقيه ي موارد را هم جدا کرد
آدمي که دنبال تجاوز و تعرض باشد در جاي ديگر اعمال شنيع خود را انجام خواهد داد ، نه در ورزشگاه جلوي چشم آن همه بيننده و مامور و ...
خير ، بنده به اون دو آيه متمسک نشدم فقط عرض کردم ممکن است که از همان آيه شخصي استفاده کند و مرد و زن را برابر بداند در همه ي موارد
يعني شما معتقديد که هيچ ثمره و فايده اي دز حضور زنان وجود ندارد ؟
بنده هم عرض کردم بنا به نظر من همين مورد حضور بانوان در ورزشگاه از خيلي از ناسزاهايي که به صورت شعاررد و بدل ميشوند جلوگيري خواهد کرد .
جنابعالي فرد فحاشي را درنظر بگيريد که در شرايط عادي الفاظ غيرصحيح در ورزشگاه به کار ميبرد . آيا چنين شخصي در صورتي که در کنار مادر خود در يک فضاي ورزشي بنشيند نيز همين کاررا خواهد کرد؟
مگر بنده از آن دو آيه در خصوص احکام استفاده کردم ؟
چطور نخواهد گرفت ؟ يعني شما معتقديد همان شخص فحاش جلوي خانواده ي خود نيز فحاشي ميکند ؟
جناب آقاي رضا ، بنده يه نمونه عرض کردم نه اينکه همه پاشن با مادرشون برن ورزشگاه . گفتم ميتونه اينطور باشه.
ثانيا بنده اهل ورزشگاه رفتن نيستم
استدلال ضعيف؟ اونوقت نشستن ناموس کنار نامحرم استدلال قوي هستش ؟ اولا قرار نيست که بدون فاصله از هم بنشينند ، ثانيا مگر در مهماني ها-خواه ناخواه- نامحرم حضور ندارد ؟ آنجا هم مثل ورزشگاه !
قلمدون
عقده هاي رواني خودشان و کسب رضايت سب بلاتر به جاي رضايت خدا و ملت
آقاي رضا شما بار اول نگفتيد اوباش و زورگير هاي شهر ! گفتي نامحرم ! خواهشا هر دفعه اصطلاحات خودتون رو عوض نکنيد.
قلمدون منظور شما کيست؟
جناب صدري عزيز ، شما ابتداي فرمايشتون فرموديد آدم مردم آزار و بد دهن و ... در خانواده نيز اينجور است و حال ميقرمائيد توي اختلاط خانواده مردم آزار وجود داره مگه ؟ خب بنا به فرمايش خودتون بايد وجود داشته باشد
خب پس با اينحساب باز هم برخواهيم گشت سر خانه ي اول ! چون اگر قرار باشد نامحرم در زمين ديده شود اين امکان در هر فضاي مختلطي وجود دارد! از جمله ورزشگاه
با سلام به همه / تقاضا مي شود برادر سرباز علي بروند و يكبار ديگر متن را با دقت بخوانند . يا حق
قلمدون
در پاسخ اين سوال نويسنده در متن : (من مانده ام علّت اينهمه پافشاري برخي در خصوص ورود بانوان به اماکن ورزشي حقيقتاً چه چيزي مي‌تواند باشد) نوشتم : (عقده هاي رواني خودشان و کسب رضايت سب بلاتر به جاي رضايت خدا و ملت -)
الاحتياط طريق النّجاة
چراغ جادو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top