ابتذال تبلیغی - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابتذال تبلیغی

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

گاهی سخنی ـ هرچند حق ـ از من و امثال من بروز می‌کند امّا مورد توجه قرار نمی‌گیرد ؛ می‌گویند خودش کیلویی چند است که کله پاچة حرفش چه باشد ! امّا اگر همان حرف را بزرگی زده باشد توجه‌ها را جلب می‌کند و ـ جز معاندان و عنودان ـ پذیرفته می‌شود . یکی از این حرفها که این حقیر بارها و بارها در لابلای پست‌هایم آورده‌ام این است که در پازل دغدغه‌های فرهنگیِ فرهنگی‌ها ! هر چیز سر جایش نیست و کسانی ادای دغدغه « فرهنگ » داشتن را دارند که در این زمینه سررشتة همچین بدرد بخوری ندارند . بلا تشبیه مثل این می‌ماند که طرف هنوز از اولّات شعر و تصویر و ردیف و قافیه و مخصوصاً وزن چیزی سرش نمی‌شود آنوقت راه به راه از خودش « ترانه » در ور می‌کند ! ( راحت‌تر بگویم این روزها هرکه از ننه‌اش قهر می‌کند یک فصل « ترانه سرا » می‌شود !!‌ ) ( توجه‌تان را به یکی از این ترانه‌ها جلب می‌شوم !! ( بلا بدور پست مدرن !! ) : توی این شبای قیر بی‌کسی ـ منو دریاب مرسی ! ـ آآآآآآی ـ منو که می‌شناسی !! ـ عاشق چشای میشی توأم ... ـ الخ ـ )

حجة الاسلام و المسلمین عالی از آن دسته کسانی است که سخنانشان لا جرم بر دل نشیند ؛ ایشان ضمن انتقاد از استفاده از موسیقی‌های غنا در برگزاری برخی جشن‌های ایّام نیمه شعبان بیان داشتند : « کسانی که عامل فرهنگ مهدویّت نیستند وقتی بخواهند مبلّغ دین باشند طبیعی است که انحرافی در آن بوجود بیاید . کسانی که خود فرهنگ دینی را دریافت نکرده‌اند زمانی که مبلّغ این فرهنگ شوند نتیجه‌ای جز انحراف از اهداف حاصل نمی‌شود ... مشکل این است که در رسانه عمومی و ملّی ( صدا و سیما ) الگو دهی صحیح صورت نمی‌گیرد . اینکه چه کسی ، در کجا و برای چه موضوعی برای الگو دهی قرار بگیرد بسیار مهم است و متأسفانه در صدا و سیما جایگاه‌ها قاطی شده است . در جشنهای مذهب با دعوت از هنرمندان و ورزشکاران و خوانندگان بیش از حد به آنها بها داده می‌شود و از جایگاه خودشان تبدیل می‌شوند به یک جایگاه الگو و این خیلی می‌تواند خطرناک باشد . »

یک برنامه تلویزیونی: ( فلان بازیگر زن که یک کیلو رنگ و لعاب به خود ماسانده است ! و فلان مجری ، مقابل هم نشسته‌اند و دارند تعارف تکّه پاره می‌کنند : کتی جون ! توی فیلم « غاز در پیاده رو » واقعاً بازی روتین و زیر پوستیی از خودت بروز دادی ... خواهش می‌کنم ! قابلی نداشت ! ... امشب در چنین شبی توی برنامه ما ، واقعاً باد آمد و بوی عنبر آورد ... خواهش می‌کنم بو از خودتان است !! ... شب میلاد آقا امام زمان است شما چه توصیه‌ای برای مردم عزیز ما دارید ... بله ... چیز ... ما هم آش نذر پختیم ... چیز کردیم ! ... یعنی با عوامل و پشت صحنه و گریم و برو بچ ... چیز !! بله ... روز 22 بهمن ... ! چیز می‌کنیم ... برن مردم برن بوی جمکران ، بازار خیریه درست کنن ، شله قلمکار هم بپزن ... مرسی !! حالا با هم ترانه « آی نگارمن » رو می‌شنویم و برمی‌گردیم !! ... مردم فدای نگاه خوشگلتون ... با ما باشید »

از نشان دادن عکسهای این اعزه معذوریم ( شطرنجیش کردیم ! )

متأسفانه صدا و سیما در هر فرصتی از اعیاد مذهبی گرفه تا سایر فرصتها ( مثل تحویل سال و ... ) بازیکنان مخصوصاً جلفهایش را به رخ مردم می‌کشد و حواسها را به سمت آنها می‌برد و حرفهای خودمانی و کوچه بازاری آنان و دوستیهای بی حد و مرزشان را که خیلی‌هایش خط قرمزهای دین هستند را عادی جلوه می‌دهد . 




تاریخ : یکشنبه 91/5/15 | 6:44 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی