دونگ ای ، ایسان و ... الخ ! - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دونگ ای ، ایسان و ... الخ !

به نام خدا

مدتی است سریالی به نام دونگ ای از شبکه دوم سیما و سریال مزخرفی به نام ایسان از شبکه باران ( گیلان ) پخش می‌شود . نمی‌دانم اینهمه سریال کره‌ای ( کاف را با ضمّه بخوانید و کَره‌ای نخوانید !! ) از کدام سوراخ سمبه‌ای سر در می‌آورند . افسانة جومونگ ، امپراتور بادها ، تاجر نمی‌دانم چی !.

مخصوصاً سریال ای سان ، نمی‌دانم این سریال از شبکه استانی سایر استانها ( مانند گیلان ) نیز پخش شده ( و یا خواهد شد ) یا نه . امّا داستانش بسیار مزخرف است که هی پیچ و تابش می‌دهند و می‌کشند و آبش را اضافه می‌کنند که پیام خاصّی ندارد .( البته خدا را شکر من حال نگاه کردنش را ندارم امّا اهل بیت ! که نگاه می‌کنند صدایش تا اتاق مطالعه من می‌رسد !! ) نه مال فرهنگ و دین ماست ؛ نه نتیجة اخلاقی آن را در عمل می‌توان پیاده کرد . فقط به لطف چهره زیبای بازیکنان کره‌ای زنش مخاطب را جذب می کند . یکی از زرنگی‌های کره‌ای‌ها و چینی‌ها و ژاپنی‌ها این است که غیر مستقیم حرفهای بزرگی را به خورد ما می‌دهند و در کنارش پول خوبی هم از ما می‌گیرند . ( در روز پدر ، به شوخی ( و یا جدّی ) پیامک درست کرده بودند که « خانمها مواظب باشید و کارهای خانه را خوب انجام دهید چرا که یک کشتی خانم چینی در راه ایران است !! )  در هزار و سیصد و دوغ ! ، آنها وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی و بیمة تأمین اجتماعی و وزیر جنگ ! ( کم مانده بگوییم وزیر ارشاد اسلامی ! ) داشته‌اند . امپراتورشان از فلان سلسله آنقدر عادل بوده که درباریان به همین راحتی از او انتقاد می‌کردند و او هم اهل شور و مشورت و ... الخ ! بوده .

نمی‌دانم تا کی باید پول بیت المال این کشور را بدهیم و تف سربالا بیندازیم ! تا کی سریالهایی مانند جومونگ و ایسان و ... از چشم بادامی‌ها و سریالهای مزخرف ترکیه‌ای ( کلید اسرار ) که اسلام را مسخ کرده بلغور می‌کنند ( هم سر تا پا لختند هم دم از قرآن و معنویت می‌زنند و غیر مستقیم می‌خواهند بگویند که اسلام یعنی این : به قول زن حاجی در اخراجیها : ما با همه خوبیم با هیچ کس دعوا نداریم و ... ) بخریم و جوانان‌مان را پای آنها بنشانیم و برای غمهای نخورده و رنجهای نبرده آنان محزون شویم و برای شادیهای مزخرفشان خوشحالی کنیم ؟! و هی دلمان بتپد که فلان شاهزاده چه بشود و یا چه نشود )

و اینگونه است که نسل جوان ما نسل خواب و خیال و غبطه خورِ نافرهنگهای دیگر خواهد شد . و تحلیل‌گر و معتقد بار نخواهد آمد .

یا حق 




تاریخ : سه شنبه 91/4/6 | 7:38 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی