• وبلاگ : شين مثل شعور
  • يادداشت : اخراجيها ـ كدام معراجيها ـ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 15 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محسن رضايي 
    1 . از ديدگاه قرآن، سه نوع شخصيت اساسي وجود دارد; مؤمن، کافر و منافق ; (آيات 2 تا 20 سوره بقره) .
    2 . شخصيت هاي مؤمن، خود داراي سه درجه شخصيتي مي باشند ; آنان که به خود ظلم مي کنند، آنان که ميانه رو هستند و آنان که پيشتازانند; (فاطر/32)
    3. مشخصه بارز شخصيت کافر آن است که دل و انديشه اش را قفل کرده است و راهي براي نفوذ هيچ حرف تازه و انديشه متفاوتي نگذاشته است و به همين دليل، از درک حقايق عاجز است .(قابل توجه شما)
    4 . خصوصيت بارز شخصيت منافق از ديدگاه قرآن، دوگانگي ريشه اي در ظاهر و باطن است; به همين دليل، مبتلا به شک و ترديد و عدم قدرت تصميم گيري و ناتواني در قضاوت مي شود; (بقره/8 تا 20 و منافقون) .
    به مورد شماره دوم شما بيشتر دقت کن براتون خيلي مفيده..
    پاسخ

    عزيز برادر !ا سلام اگرچه امام حسين ( عليه السلام ) فرمود : « كسي كه بدون سلام شروع به سخن گفتن كرد به او جواب نده » امّا ... سلام كه : « سلامٌ قولاً مِن ربّ رحيم » ( سوره يس )كافر به كسي مي گويند كه منكر خدا و يا رسولش باشد . شما كه از نزديك ما را مي شناسيد و مي دانيد اين حقير اينگونه نيستم پس اين وصله ها به ما نمي چسبد . عزير برادر ! قرار بود برهانتان را اقامه بفرماييد كه : هاتوا برهانكم ان كنتم صادقين ( 111 بقره ) از نوشته تان مشخص است كه با قرآن ( هر چند اندكي ) شنايي داريد ؛ آيا قرآن فرموده به اشخاص انگ كفر بزنيد و آنان را داراي قلب قفل و ... بخوانيد ؟! خدا در قرآن به موسي و هارون فرمود - من معلم قرآن هستم و كمي با آن هم نشيني كرده ام - مي فرمايد قولا له قولاً ليّنا ( يعني : با فرعون كه ادعاي خدايي داشت با مهرباني سخن بگوييد !! ) آنوقت شما عزيز مسلمان تلويحاً ما را متّهم به كفر مي‏فرماييد ؟! باز خدا را شكر كه متهم به نفاق نفرموديد !! كه : انّ المنافقين في الدّركِ الاسفَلِ مِنَ النّار . عزيز برادر ! اگر به قرآن معتقدي ياد « يوم تبلَ السّرائر » نيز باش . روزي كه خدا پرده ها را كنار مي‌زند و ... ( اگرچه خداوند در همين دنيا هم پرده ها را كنار مي زند – خدا بندگاني دارد كه با نگاهي برايشان پرده ها را كنار مي زند ) چهارشنبه ها كلاس دارم . بيا و بپرس و جواب بگير .ما نگوييم بد و ميل به ناحق نكنيم ... در ضمن :كنيم و ملامت كشيم و خوش باشيم كه در طريقت ما كافريست رنجيدنو گويا شما از ما رنجيده اي !! در ضمن سلام در قرآن موارد استفاده ديگري نيز دارد . كاري بايد بكنيم كه از آن نوع در مورد ما استفاده نشود !به اميد ديدار شما آ سيد