• وبلاگ : شين مثل شعور
  • يادداشت : مسابقه نكاتي از غدير
  • نظرات : 0 خصوصي ، 28 عمومي
  • پارسي يار : 32 علاقه ، 9 نظر
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    اين هم چند نکته ي ديگه:)



    1.هرگاه در قرآن آمده که "يا ايها الذين امنوا " اولين شخصي که به او خطاب شده علي (ع) است طبق اين بند از خطبه: آيه‏ى رضايتى در قرآن نيست مگر درباره‏ى او و هرگاه خداوند ايمانيان را خطابى نموده ، به او آغاز كرده و آيه‏ى ستايشى نازل نگشته مگر درباره‏ى او و در سوره‏ى " هل أتى على الإنسان " گواهى بر بهشت نداده مگر براى او و آن را در حقّ غير او فرو نياورده و به‏وسيله‏ى آن جز او را نستوده است .
    2.سوره ي والعصر درباره حضرت علي (ع9 نازل شده
    3.هرکس بايد کار و عملش را بر پايه مهر به حضرت علي(ع) قرار دهد و بداند ارزش عمل او به همين است.
    4.هان مردمان! به‏زودى پس از من امامانى خواهند آمد و " شما را به آتش خواهند خواند . آنان در روز رستاخيز ، تنها و بى‏ياور خواهند بود" .هان مردمان! آگاه باشيد كه خداوند و من از آنان بيزاريم . (منظور خلفاي مسلمين است)
    5.سوره ملک آيه 11تا8 درباره دشمنان امامان/که فرشتگان عذاب از جهنميان مي پرسند آيا خدا براي شما هشداردهندي نفرستاد که ار را تکذيب کرديد و گفتيد خدا از شما خبري به ما نداده است
    6.طبق اين قسمت از پايان خطبه (((هان مردمان! برترى‏هاى علىّ‏بن ابى‏طالب نزد خداوند عزّوجلّ - كه در قرآن نازل فرموده - بيش از آن است كه من يك‏باره برشمارم ؛ پس هر كس از مقامات او خبر داد و آن‏ها را شناخت ، او را باور كنيد .))) در قرآن بسياري از ويژگي هاي علي(ع) آمده است و بهتر است بگوييم هرجا خصلت نيکويي بيان شده منظور علي(ع) بوده است.