چند لطیفه - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند لطیفه

به نام خدا

خواستم بخاطر حلول سال جدید چند لحظه بدون تمسخر کسی و یا قومی ، بخندیم :

دهقانى نزد یکى از همسایگان خود رفت  تا الاغ او را قرض بگیرد . او عذرخواهى کرد که امروز الاغ را به کس دیگر داده‏ام ؛ در  این بین صداى عر عر الاغ بلند شد. دهقان گفت: گویا الاغ شما در خانه است  همسایه گفت: شما حرف مرا قبول  ندارید و حرف الاغ را قبول دارید ؟!

شخصی روزه نمى‏گرفت، ولىسحرى مى‏خورد، گفتند: تو که روزه نمى‏گیرى چرا سحرى مى‏خورى؟ گفت: نماز کهنمى‏خوانم، روزه هم که نمى‏گیرم، اگر سحرى هم نخورم که دیگر کافر مطلق مى‏شو!!

شبى جمعى دور هم نشسته بودند، یکىگفت: دوستان، ساکت! گویا دزدی به خانه آمده است .  گفتند: از کجا فهمیدى؟ گفت: چوندزد بى‏سر و صدا مى‌آید ، دزدى مى‏کند ؛ من هر چه گوش دادم صدایى نشنیدم، فهمیدم کهدزد آمده !

شخصی می رفت بخوابد و دو لیوان در دست داشت یکی پر از آب و دیگری خالی . گفتند اینها برای چیست ؟ گفت این لیوان آب برای این است که اگر در نصف شب تشنه‌ام شد آب آن را بنوشم ؛ گفتند آن دیگری چیست ؟ گفت : اگر تشنه ام نشد چه کنم ؟!

از یکی پرسیدند اگر گفتی فرق کبوتر چیست ؟ گفت فرقش آن است که این بالش از آن بالش مساوی تر است !!

از یکی پرسیدند اگر گفتی دو دوتا می‌شود چهارتا ؟! گفت می شود ده تا ! سئوال کننده برگشت و گفت نه بابا می‌شود شش تا ! آخرش هفتا ؛ نه ! ده تا نمی‌شود !!

از احمقی پرسیدند از خود احمق تر دیده‌ای ؟ گفت آری مردی دیدم که نان و یخ می‌خورد ! گفتند چه ربطی دارد ؟! گفت آخر  یخ را همانطور پوست نکنده می‌خورد !

فردی به حج رفته بود به این نیت که اول اسمش « حاج » بیاورند . وقتی  سختی اعمال حج بر او فشار آورد روزی فریاد کشید : خدایا گفتی به حج بیا آمدم ، امّا خودمانیم اگر خودت بودی می‌آمدی ؟!

فردی ساده لوح گاوش مریض شد . نذر کرد اگر گاوش خوب شود سه روز روزه بگیرد . بخاطر اینکه خدا را در رودربایستی قرار دهد قبل از خوب شدن گاو شروع به گرفتن روزه کد . روز دوم گاوش مرد . بر جنازه گاو امد و با عصبانیت رو به آسمان کرد و گفت : خدایا الآن گاو مرا می‌کشی با آنکه روزه گرفته‌ام ! صبر کن ماه رمضان بیاید همه را می‌خورم !!

می گویند روزی فیلی بود ... هنوز هم هست !!




تاریخ : دوشنبه 91/1/7 | 7:38 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی