به داد اسلام برسید! - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به داد اسلام برسید!

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 بسیاری از شهرها مخصوصاً در استانهای شمالی ، علی الخصوص گیلان قماری شایع است که به بر روی برگه هایی موسوم به « توتو » نتیجه فوتبال تیمهای مختلف ( داخلی و یا خارجی و حتی بازی کامپیوتری ) را پیش بینی می‌کنند و هنگام تحویل دادن آنها مبلغی نیز می‌پردازند ( که البته این مبلغ به تناسب تعداد انتخابی که کرده اند تا بیش از صد هزار تومان و گاهی این مبلغ به میلیون هم می رسد ) ؛ پس از پایان مسابقات و مشخّص شدن نتیج? واقعی ، هرکس پیش بینی درست تری کرده و امتیاز بیشتری آورده باشد برنده محسوب می‌شود و پولهای جمع شده به او و یا تمام کسانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند داده می‌شود .

با آنکه طبق فتاوای گرفته شده این کار جایز نیست و حکم قمار را دارد ؛ امّا برای جمع آوری این بساط کسی کار خاصّی نمی کند . خانواده های فراوانی به فقر و فلاکت افتاده اند امّا مسئولین ( و خود مردم حتّی ) فقط در حال تماشا هستند .

جالب اینکه :

1-   هنگام دادن یارانه ها استقبال از این قمار افزایش چشمگیری می یابد !!

2-   روزانه مبلغ 40 تا 50 میلیون پول جمع می شود ( در اثر شرکت مردم در این قمار )

3- بیشتر برخی از قهوه خانه ها ، روزنامه فروشی ها و مغازه های سوپرمارکتی محل دادن و گرفتن برگه های این قمار هستند

4- با آنکه سران و مسئولین اصلی این قمار شناخته شده هستند کسی کاری به کارشان ندارد . البته این افراد گاهی کمککی ! هم به برخی ادارات ( حالا نمی گوییم مأمورین !! ) می کنند و گاهی این کمکها به حساب برخی ( به صورت ماهانه ریخته می شود !! )

5-   این بین ایجاد اشتغال شده و سران و نمایندهای این قمار درصدی از پولهای جمع شده را به ارث می برند !!

6- جالب تر از همه اینکه روی این برگه ها شماره های تلفن برای تماس و خبردار شدن از نتایج بازیها وجود دارد !!

7- برخی سایتها و روزنامه ها این قمار را اشاعه می دهند ( قبلاً روزنامه خبر ورزشی یکی از این روزنامه ها بود حالا نمی دانم !! )

آقا به داد اسلام برسید ! اسلام رفت !!

خدایا باعث و بانی و همه کسانی که از قبل این قمار آب باریکه ای دارند ( دریا و یا اقیانوسی دارند ) اگر قابل هدایت نیستند سریعاً نابودشان بفرما ( آمین خانواده های مبتلا را شنیدید !؟ )




تاریخ : چهارشنبه 91/7/19 | 10:49 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی