چشمها را باید شست ! - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چشمها را باید شست !

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

سلام

تنگ شکست / ماهی مُرد / ... / شاید در هوا خفه شده باشد ! / شاید از تشنگی مرده باشد ! / امّا نه !... / مرگ خونینش به چشم نیامد چون او یک ماهی کوچک قرمز بود!

پ ن 1 : زخمهای تنش ( که با رفتن شیشه خورده ها در بدنش ) او را کشته بود ! ( دوستان شاعر ببخشند به خاطر توضیح اضافه ! (

روزی از کسی پرسیدم معنی دقیق عشق را می‌دانی ؟! 

طرف دخترخانم بود !

و شاید منتظر یک پرنس که با کالسکه‌ای سفید و اسبهایی سفید در روزی سفید ( البته نه برفی ! ) بیاید و ... آه ! ... چه رمانتیک !

دختر خانم دیگری عکس بدون روسری خودش را در وبلاگش در معرض دیگران گذاشته بود ! وقتی بعد از کلّی منطق و فلسفه بافتن و آوردن آیه و حدیث و ... ( الخ ) از او خواستم آن عکس را از وبش بردارد فقط با یک جمله

کوتاه جوابم را نوشت : « هر کس را در گور خودش می گذارند » !

یعنی : اندِ ( آخر ) بی منطقی !

از او و همه هم فکران او یک سئوال درشت ! می‌کنم :اگر پس از ازدواج متوجه شوی فردی چشم چران را شریک زندگی خود کرده‌ای چه حالی به تو دست خواهد داد ؟!

آیا چشم چرانی شوهرت « خیانت » به تو محسوب نمی‌شود ؟!

اگر پس از اینکه از او با متانت خواستی این کار را کنار بگذارد ، به تو جواب دهد « هر کس را در گور خودش می گذارند » با لنگه کفش در ملاجش نمی‌زنی !؟

کلاً پس از درک اینکه شوهرت یک « چشم چران » حرفه‌ای است ، آیا جرأت می‌کنی او را به مهمانی خواهر ، خاله و یا دوستانت ببری ؟! ... و یا مهمان دعوت کنی ؟!

آیا همیشه ته دلت نگران خیانت ... چطوری بگویم ! ... همین خیانت او نیستی ؟!

آیا زندگی برایت جهنّم نمی‌شود ؟!

پس چرا به چشم چران کردن مردها و پسرها می‌پردازی !؟

آری دختر خانم ! همین جلب نگاه‌ها ، همین ادا و اصول‌ها پسرهای ما را چشم چران بار می‌آورد . همین پسرهایی که فردا پس فردا باید به کسوت « شوهر » در بیایند و پدر بچه‌های این مملکت شوند .

حالا ربط این قضیه با شعر سپید اولی !

: آری ! بدحجابی به چشم می‌آید امّا « چشم چرانی » در چشم نیست و دیده نمی‌شود . ما از کثرت بدحجابی گله می‌کنیم ( چون به چشم می‌آید ) امّا از چشم چرانی که شاید 100 برابر آن است ( و به چشم نمی‌آید ـ چون یواشکی انجام می‌شود ! ـ ) غافلیم

« تبرّج » ( و خودنمایی و تظاهر به بدحجابی ) زنها ، از بزرگترین عوامل ( و ابتدای ) چشم چرانی مردهاست و « چشم چرانی » مردها اولین آجر کجی است که برای زندگی مشترک می گذارند چون به آن عادت می‌کنند و معتاد می‌شوند ( به همین راحتی !!) و تو نمی‌توانی به یک معتاد بگویی « نکن » او معتاد است ! عقل و منطق هم حالیش نمی‌شود و این می‌شود شکنجه ... می‌شود طلاق ... می‌شود بچه‌های طلاق ... می‌شود اعتیاد به مواد مخدر ... خودکشی ... قتل و ... ( به همین سادگی ! )

خدا من و تو را آفریده و می‌دانسته ابتدای چه چیزی چه چیزی است برای همین فرموده :

قُل لِلمؤمنین یغضّوا مِن ابصارهم و یَحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم اِنَّ الله خبیرٌ بما تصنعون ( 30 نور ) به مردان مومن بگو چشمهایشان را پائین بیندازند ( خیره به نامحرم نگاه نکنند ) و اندامهایشان را از گناه ( جنسی ) حفظ کنند این کار باعث می‌شود پاک بمانند ( پاک ترین طریق است )  و خدا از آنچه می کنید ( می‌سازید ) باخبر است .

در باره زنان شبیه همین حرف را زده و این جمله را هم اضافه کرده که : « و لایُبدینَ زینتهنّ الّا ما ظَهَرَ منها » خلاصه اینکه : باعث چشم چرانی مردها نشوند !

کلام آخر برای کسانی که به رابطه‌ای که خدا دوست ندارد دست می زنند ( هم پسر هم دختر)

آنهایی که در این رابطه‌ها از خطوط قرمز شرع می گذرند بدانند : فکر نکنند اگر محو جمال هم بشوند ، با چند ساعت با هم بودن ( حالا تو بگو چند روز ) هیچ وقت برای هم تکراری نخواهند شد ! ( زندگی خارج از ذهن اینگونه نیست که آنان دوست دارند و در رؤیای خود ساخته اند )
نه عزیز !
کلاً در عالم وجود همه چیز تکراری می شود مگر آن چیزهایی که به عشق خدا برمی‌گردند . خدا اصلاً انسان رو اینگونه خلق کرده ( احتمالاً ) که به او بفهماند که در« عشق » فقط یکی هست که هیچ گاه کمرنگ و تکراری نمیشود و او خود خودش است ) :  که یکی هست و هیچ نیست جز او / وحده لا اله الّا هو ) راستش اسم بقیه چیزها « هوس » است ! « عشق » نیست ! حالا تو بگو هوس حلال !

عاشق ترین عاشقان چون به بدن ( و به قول برخی به چشمهای ناز ! ) هم فکر می‌کنند و آن را برای خود می خواهند وقتی به هم می رسند و در زوایای وجودی هم غرق می شوند به این حقیقت تلخ می رسند که : نه ! این اونی نبود که من می‌خواستم !
گاهی کسی را مثل فرشته دوست داری . وقتی به او می رسی می بینی که او دیویست در کالبد ظاهری زیبا . انسان بعد از ازدواج با اخلاق یک زن ( و یا برعکس ) زندگی خواهد کرد نه با بدن او !

کسی هم که برای سوء استفاده نه برای تشکیل زندگی با دیگران ارتباط دارد ... این دیگر نیاز به توضیح ندارد که خود فرماندة همه دیوهاست !! ( من الجنه و النّاس )

و کسی که با تقوا زندگی کند خداوند لذتی در همین دنیا به او می چشاند که هر روز هزار بار در دل بگوید : « کجایند پادشاهان که زیبایی و لذت را در زندگی من ببینند »

پس دوستان !

چشمها را باید شست

البته چشمها باید پاک بماند امّا اگر ناپاک شد سریعاً باید شست

زیر باران اشک و توبه

باقی بقای اهل حق





تاریخ : جمعه 92/1/9 | 6:58 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی