الهی ... رضاک ! - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الهی ... رضاک !

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با سلام به همه

 

این مطلب را بخوانید و اگر چیزی به نظرتان رسید از هدیه آن به این حقیر دریغ نفرمایید :

چند نکته :

 

نکته اول :

« تدبّر » از باب تفعّل و از ریشه « دُبر » ( یعنی پشت ، عقب ) است . تدبّر یعنی در باره کاری اندیشیدن و عواقب آن را در نظر گرفتن آنگاه انجام دادن آن .

در قرآن ( و حدیث ) به « تدبّر » بسیار سفارش شده

ضرب المثل معروف « چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی » به « تدبّر»  اشاره دارد و اینکه اگر کسی به عواقب کاری دقیقاً توجه کند ( با توجه به اینکه اگر بد بود انجامش نمی‌دهد ) پس پشیمانی هم نخواهد داشت ( که چرا انجام داد و یا نداد ! )

نکته دوم :

ازرسول خدا (صلّی الله علیه و آله ) نقل است که فرمودند : هر کس در کتابی یا نوشته‌ای برمن صلوات بنویسد تا زمانی که نام من در آن کتاب هست پیوسته برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند .

حالا شما بگویید احتمال دارد اگر کسی در جایی ، مطلبی ، عکسی ، چیزی قرار دهد که راه خدا را سد می کند و دیگران را به گناه وادار می نماید ( تو بگو یک نگاه حرام ) امکان ندارد بر عکس آنچه در باره صلوات آمد برایش اتّفاق بیفتد ، یعنی تا زمانی که آن مطلب و یا عکس آنجا هست برای گذارندة آن لعنت بنویسند ؟!

جمع بندی :

از نکته اول و دوم این نتیجه به دست می‌آید : فکر در عواقب گذاشتن مطالب و عکسهایی که ـ یک طورهایی می‌دانیم ـ خدا راضی نیست ( چون عواقب خوبی برای کسی که آنها را گذاشته نخواهد داشت ) باعث خواهد شد که از ادامه این عمل جلوگیری شده و انسان متفکر و متدبّر با توجه به « الاحتیاطُ طریقُ النّجاه » احتیاط خواهد کرد و آخرتش را به خاطر جلب رضایت چندتا آدم ( تو بگو دنیایی ـ چون انسانهای متدبّر و مومن از این عکسها و ... خوششان نمی‌آید ! ) خراب نخواهد کرد . ( فًتًدبّر )

نکته بعدی :

خدا در آیه 22 سوره سجده می‌فرماید : وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُون ( یعنی : چه کسی ستمکازتر است از آنکه با آیه‌های خدا تذکر داده می‌شود ولی او از قبول آن روی بر می گرداند . ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت ) 

نکته آخر :

کسانی که کاربر مذهبی هستند ...کسانی که می‌توانند عکس خوب بگذارند و نمی‌گذارند ! ... کسانی که یک جورهایی خود را اهل تفکر و تدبّر می‌دانند و ... بیشتر مسئولند

باید همه به همه بگویند !

همه خوبیها و عبادات در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهن در مقابل دریاست !

اللهمّ رضاکَ

 

 

 




تاریخ : شنبه 92/1/17 | 7:48 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی