برخی از صفات منافقان - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی از صفات منافقان

بسم الله الرّحمن الرّحیم

برای تشخیص یک بیماری اگر دکتر باشی به نشانه های ان بیماری دقّت می کنی و البته با فراست نشانه های مشترک چند بیمای را مد نظر خواهی داشت ؛ مثلاً سرفه می‌تواند یکی از نشانه‌های چند نوع بیماری باشد ( نشانه های دیگر را هم باید در نظر گرفت تا در درمان اشتباهی صورت نگیرد )

بیماری های باطنی هم همینگونه است

گاهی کسی نشانه برخی بیماری های باطنی را دارد ولی خود را بیمار نمی داند مثلاً نشانه بیماری حسد را دارد ولی خودش را حسود نمی داند و یا نمی خواهد بداند !

یکی از این بیماریهای مهلک که منشأ بسیاری از بیماری هاست نفاق است

نفاق خیلی نشانه دارد که اگر همه اش در کسی جمع شود کار خیلی سخت می‌شود اینجا به چندتایش اشاره می‌کنم:

منافق به قول معروف « کاهل نماز » است . نه گاهی از مواقع و به خاطر خستگی و ... بلکه « همیشه » نماز را دست کم می گیرد . او نماز می خواند اگرچه اعتقادی به نماز ندارد ولی از طرف دیگر در خواندن آن برای خود خیری توهّم می کند ( مثلاً چون بین اهل دیانت زندگی می کند و نماز خواندن در پیش آنها از مقامات است ( و نماز نخواندن باعث تنفّر ! )  او نمی خواهد در بین آنان بی اعتبار باشد نماز می خواند و البته این تناقض و سردرگمی اعتقادی باعث می شود نماز رادست و پا شکسته بجا آورد و همین می شود باعث لو رفتن ذات او( و بین مؤمنان به ایمان حقیقی نداشتن معروف می شود )

: اذا قاموا إلی الصلوه قاموا کسالی یراون الناس و لایذکرون الله إلّا قلیلاً (سوره نساء آیه 142)

( جای دیگر آمده : لایأتونَ الصّلوة  الّا و هم کُسالی ( سوره توبه آیه 54 ) ... کُسالی = کسالت و تنبلی ! ... جالب است که اینجا حرف از « اقامه نماز » نیست ! ... و شاید مراتب نفاق را می خواهد برساند )

علت را هم می‌گوید : یُراؤن النّاس ( می خواهد به رؤیت مردم برساند )

یکی دیگر از نشانه های منافق طرفداری از سایر منافقان است :

انّ المنافقین بعضهم اولیاء بعض ( سوره توبه آیه 67 )

و نشانه بزرگ دیگر منافق این است که درست برعکس مؤمنان به بدی ها امر و از خوبیها نهی می‌کند

یأمرون بالمنکر و ینهون عن المعروف ( سوره توبه آیه 67 ) ... در محیط حقیقی این کاملاً بارز و قابل دیدن است . کسی که دیگران را از نماز باز می دارد ( مثلاً می‌گوید هنوز وقت هست ! ) و یا از انفاق می ترساند و یا ...

و یا دعوت به مجالس لهو و لعب و قمار و ... می کند

منظور این حقیر از این نوشته این است که بگویم در محیط مجازی هم هر کسی دیگران را به بدیها بخواند و از خوبیها باز دارد مراتبی از نفاق را دارد ... مثلاً دیگران را به گذاشتن عکسها ، صوت و فیلم های ناجوردعوت کند و ...

نشانه های دیگری هم برای منافقان است :

یقبضونَ ایدیهم ... کنس و بخیل هستند و در انفاق بسیار سخت گیر بر خود !

به خدا پناه می بریم از همه اینها

یا حق

 

  

 




تاریخ : جمعه 93/6/14 | 7:42 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی