آذر 95 - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمش هم زیاده !

به نام خدا
کمش هم زیاده !

در حدیثی از امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) می خوانیم که فرمودند : چهار چیز است که کمش هم زیاد است : فقر، درد، دشمنی، و آتش !

دشمن اصلی ما شیطان، این چند چیز را برای ما بسیار می خواهد چون چیزی که اندک باشد ولی بنی آدم رو به زحمت و دردسر بیندازد برای شیطان خوب و خواستنی است !

یکی از ابتلائات فراگیری که گریبان نوجوانان 10 سال به بالای ما را گرفته و دام بسیار محکم شیطان است « خودارضائی » می‌باشد / اولش شاید طرف احساس لذت و شادی بکند ولی هر قدر می‌گذرد قوای مختلف انسان تحلیل می رود مخصوصاً کسانی که شدّت ابتلای آنان به این موبقه بسیار است !!

آنگونه که اثبات شده فرد مبتلا به خودارضائی به عوارض جسمی و روحی و روانی دچار شده و افسردگی و احساس پوچی ، عدم اعتماد به نفس و اضطراب و استرس و خود کم بینی و ... در او تشدید می گردد کوچک شدن دستگاه ترشح هورمون جنسی و کمر درد و ضعف در پاها و ضعیف شدن چشم و بالا رفتن شماره ضعف در کسانی که چشمشان ضعیف بوده و ... از کمترین عوارض خود ارضاعی است ( بزرگترین عارضه خشم خداست / دوری بنده از خدا به خاطر نافرمانی او در امری که خدا از او ترکش خواسته و این خواسته به سود خود اوست ! )
سئوال پیش می آید که آیا اگر فردی توبه کند و این کار زشت رو کنار بگذارد آیا تبعاتش از بین خواهد رفت !؟


جوابی که به این سئوال می‌شود داد  : از بین رفتن عوارض خود ارضائی به چند چیز ربط مستقیم دارد:


1- مدت طول زمانی که مبتلا بوده / اگر مدت اندک بوده به ضرص قاطع می توان گفت که بدن انسان مخصوصاً نوجوانان و جوانان برگشت پذیری داشته و خودش را ترمیم می کند

2- سن انسان / اگه کسی مثلاً نوجوان است و مبتلا شده بوده و الآن ترک کرده امید به از بین رفتن این عوارض در او زیادتر خواهد بود امّا کسی که مثلاً 25 سال داشته باشد و ابتلایش نیز شدید باشد ... کار کمی سخت می‌شود !!

3- به توانایی های ژنتیکی و قوت ذاتی اشخاص نیز ربط دارد / برخی ذاتاً ضعیف و لاغر و از خانواده‌های پر استرس و ... هستند

 

به هر صورت یقیناً رها کردن این مولمه و خطر بزرگ، در هر زمانی نفع خودش را خواهد داشت

 خدا هم لطف می کند و چون این بنده به صراطش برگشته او را پیش همه عزیز می‌نماید

اینجاست که باید بگوییم فقر و درد و عداوت و آتش جهنّم کمی از کسی که خودارضائی را کنار گذاشته دور خواهد شد !

یادمان باشد که این چهار چیز از تبعات خود ارضائی می توانند باشند !

 




تاریخ : یکشنبه 95/9/14 | 7:43 صبح | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر


  • paper | سبزک | تبلیغات متنی