پارادوکس - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارادوکس

 

بسم الله القاصم الجبّارینَ

یکی به جرم اینکه شعرم به مذاق او سازگار نبود روزی برایم نوشت : « بسم الله الرّحمن الرّحیم ... والشّعراء یتّبعُهُمُ الغاوون ... صَدَقَ اللهُ العلی العظیم » چقدر برایم جالب بود چون فکر نمی‌کردم چندان به قرآن اعتقاد قلبی داشته باشد ـ حالا داشت از قرآن برایم دلیل می‌آورد ، که مثلاً من گمراه هستم !‌ ـ چون معتقد به ولایت فقیه در غیبت امام عصر (عج ) نبود . ( البته عقیده اجباری نیست امّا قرار هم نیست اجباراً ما هم عقیده کسانی مانند او را داشته باشیم ؛ پس اگر بر او و امثال او در عقیده مند نبودن به چیزی حرجی نیست بر ما هم نیست که عقیده‌مند باشیم )( پارادوکس به این می‌گویند !! )

چند نکته :

1- اصولاً منطق چیز خوبی است . نمی‌دانم چرا برخی فقط و فقط ناسزا گفتن را بلدند و « خشمشان گرو مشکشان است ! » عریزان ! بیاییم با « منطق و استدلال » نقد کنیم و دلایلمان را بیاوریم اگر راست می‌گوییم . من هم می‌توانم برخی از آیات قرآن را در جواب بنویسم مثلاً  : قُل موتوا بِغیظکم انّ الله علیمٌ بذات الصّدور ( حتماً معنایش هم قابل فهم است !! )

2- رفیق شفیق من می‌خواست به من بگوید من گمراه هستم !! این آیه می‌گوید : شاعران ( عرب جاهلیت ) از آنان ، گمراهان پیروی می‌کنند . برادر عزیز ، شما ـ جناب عالی ـ از این حقیر پیروی نکن و گمراه نشو ! ( بقول خود این رفیق : زت زیاد ! )

3- چقدر جالب می‌شد ادامه آیه را هم برایم می‌نوشت : بسم الله الرّحمن الرّحیم ... والشّعراء یتّبعُهُمُ الغاوون ... الّا الذّین ءآمنوا وَ عملوا الصّالحات و ذَکَروا الله کثیراَ وانتصَروا من بعدِ ما ظُلموا . وَ سَیَعلم الذینَ ظَلموا ایّ منقَلبٍ ینقلبون َ . صَدَقَ اللهُ العلیُّ العظیم » همه شعرا باعث گمراهی نیستند . وگرنه حضرت زهرا سلام الله علیها ( مادر شما سادات ! ) هم شعر سروده . دیوان شعر امام علی ( علیه السلام ) معروف است . لا اقل این رفیق ، خوب بود به تخصیص آیه نگاه می‌کرد و یا لااقل با احتیاط این حقیر را از زمره « ایمان » خارج می‌فرمود . که مبادا ادامة آیه شامل حال او نشود و در قیامت جوابگوی این ظلم خود نباشد : به زودی ستمکاران خواهند دانست به چه جایی برده می‌شوند .

4- « وانتصَروا من بعدِ ما ظُلموا » هم یعنی : ( این شعرا ) وقتی مورد ستم واقع شدند به دفاع از خود می‌پردازند .

5- « لَتعرفنّهم فی لحنِ القول » برخی هستند که در آتش کینه و حسد و خشم در حال سوختنند بنابر این حقیقت عریان را آنگونه که هست نمی‌بینند . رأی باید آزاد باشد نه با حبّ و بغض ؛ بنابراین اینگونه آدمها هرچه پیش می‌روند بیشتر می‌سوزند . حتی ماه رمضان و شب قدر هم در اصلاحشان تأثیری ندارد . حتی دعای صالحان هم دردی از آنان دوا نمی‌کند . اینجور آدمها چقدر تنهایند . دور و برشان خالی است . خدا کند ما جزء اینگونه آدمها نباشیم .

نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم ...




تاریخ : دوشنبه 91/5/23 | 12:47 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی