نگاهی نو به فرازی از دعا 1 - شین مثل شعور
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی نو به فرازی از دعا 1

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

سلامٌ علیکم

طاعات مقبول درگاه احدیّت

نگاهی نو به فرازی از دعای ماه رمضان (1)

اللهمّ ادخل علی اهل القبور السّرور

خدایا در دل مردگان ، شادی داخل بفرما ... « دلمردگان » را شاد کن ! ... خدایا آیا جز این است که ما در دوری از تو ، مردگان متحرّکی بیش نیستیم ؟! ... آنان که در قرب تو هستند نیز دنبال آب حیات حقیقی یعنی « عشق به تواند » ، آنکه  « جرعه نوش باده محبت تو با جام معرفتتت » هستند با این حال ندای « اینَ کنتَ یا ولی المؤمنین » سر داده‌اند « و سقاهم ربّهم شراباً طهورا » امروز برایشان نقداً حاضر است و شادند ازغم هجران تو در قرب تو !

ما جداماندگان و گم شدگان در وادی حیرت چه کنیم !؟ ... نور شعلة هدایتت را نمایاندی و دنبال نار تاریک بعد از تو روان شدیم ! ... « فایت تذهبون » گفتی و ما پیروی کردیم « خطوات شیطان » را . ولی : « هل یرجعُ العبد الآبقُ الّآ الی مولاه ام هل یُجیرُهُ مِن سخطه احدٌ سواه ؟! ... » آیا برده فراری جز به سوی « مولی و سرور » مهربان خود جایی برای بازگشت دارد ؟! و آیا کسی غیر از مولایش توانایی دارد او را از خشم مولایش راهیی بخشد ؟!

خدایا

شادم کن به پیامی که بر قلبم می‌فرستی و آن پیام این باشد که گذشته و آینده مرا بخشیده‌ای !! که ... « انّا فتحنا لکَ فتحاً مبیناً لیغفر لک الله ما تقدّمَ مِن ذنبِکَ و ما تأخّر » دیگرانی که تو را نشناخته اند این را از تو توقّع نخواهند داشت چرا که آنان جزء کسانیند که درباره آنان فرموده‌ای : « الذینَ یبخلونَ و یأمرونَ النّاس بالبُخل ... » آنان حتی نمی دانند که پروردگارشان « بخیل » نیست ... آنان حتّی ــ به خاطر ذات مرهون « شحّ » خود ــ  از اینکه خدای کریمشان کلّ مخلوقاتش را بیامرزد نگرانند !!

امّا من امید آن دارم که تو مهربان که زود راضی می‌شوی ، به من مرحمت کنی آنچه را از تو خواسته‌ام و تو می دهی ! ... چرا ندهی که تو کریمی
یا اکرم الاکرمین و یا ارحم الرّاحمین اُدخل علی اهل القبور السرورِ باِخراجهم من القبور التی هم فیه مع البعد منک ...

 




تاریخ : سه شنبه 92/4/25 | 9:53 عصر | نویسنده : زین العابدین آذر ارجمند | نظر

  • paper | سبزک | تبلیغات متنی